Wszystkie kobiety kochają ubrania, jednak nikt nie myśli o tym skąd się biorą. Oczywiście są one projektowane i szyte, często w innych krajach, jednak nie trafiają z fabryki prosto do sklepu.

Zdecyduj jakiej hurtowni potrzebujesz

Hurtownie często specjalizują się w konkretnych rodzajach produktów jakie rozprowadzają i podobnie jest w przypadku branży odzieżowej. Możemy się spotkać z hurtowniami odzieży nowej, używanej oraz z outletem. Detalista ma bez wątpienia duży wybór, tym bardziej, że często są oferowane różne modele sprzedaży. Najlepiej widać to na odzieży używanej, której wartość definiuje waga, stan, jakość, marka oraz to, czy była przeprowadzona segregacja, czyli podział rzeczy na grupy wiekowe, płeć oraz typ.

Jak widać detalista korzystający z usług hurtowni może w łatwy sposób uzupełnić swoje zapasy o to czego potrzebuje i za kwotę którą dysponuje. Jak to wszystko wygląda jednak od wewnątrz? Hurtownik posiada magazyny, które muszą być w odpowiedni sposób zarządzane, żeby wszystko można było w łatwy sposób znaleźć i przekazać do pakowania. W przypadku, gdy mamy różne rodzaje produktów pracownicy muszą je też odpowiednio oznakować, żeby nie popełnić błędu i przez przypadek nie wysłać klientowi błędnego zamówienia z powodu umieszczenia w konkretnej lokalizacji dwóch takich samych paczek bez odpowiedniego kodu lub innego oznakowania.

Rodzaje hurtowni

Tradycyjny model łańcucha dystrybucji polega na tym, że detalista skupuje od hurtownika towar w ilościach hurtowych. Nadal jest to bardzo popularna praktyka, stosowana na szeroką skalę. Ma jednak ona swoje minusy, ponieważ zamawiając towar w dużych ilościach nie mamy pewności, że uda nam się go sprzedać, szczególnie w przypadku mniejszych sklepów. Taka inwestycja może sprawić, że sprzedawca wpadanie z deszczu pod rynnę, ponieważ spora część jego pieniędzy zostanie zamrożona w towarze, który – jak wcześniej wspomnieliśmy – może nie zostać wcale lub w odpowiednim czasie sprzedany w skutek czego narazi sprzedawcę na straty. Alternatywą jest tutaj sprzyjający małym przedsiębiorstwom i jednoosobowym firmom dropshipping.

To rozwiązanie daje możliwość, której nie zapewnia tradycyjny model relacji między hurtownikiem a detalistą. Można tutaj w znaczny sposób obniżyć koszty poprzez zamawianie jedynie tych produktów, które kupił u nas klient. W tym przypadku hurtownia zajmuje się przygotowaniem i wysyłką produktów prosto do klienta. Sprzedawca ma tak naprawdę bardzo mało do zrobienia, ponieważ tylko sprzedaje produkt klientowi i rozlicza się z hurtownią. Taki obrót spraw daje mu dużo wolnego czasu, który może poświęcić na rozwój swojego sklepu oraz wprowadzenie akcji marketingowych, a jak wiadomo im większa sprzedaż u detalisty, tym więcej zarabia hurtownia, która jak widać po tych przykładach staje się coraz bardziej nowoczesna i otwarta na rozwiązania, mogące ułatwić innym podmiotom utrzymanie się na rynku.